3 Şubat 2009 Salı

çocuklar...

4.5 yaşındaki kız çocuğu kreşten alınacaktır. üst baş değişilmez, eşortmanla çıkılır. çocuk görür görmez kreşin kapısında bağırır:
- anne neden pijamayla geldin?
- özür dilerim kızım.
etraftan gülüşmeler.
(auro, 28.11.2005 19:21)

4,5 yaşındaki çocuk: anne pat yapmak sağlıklı bi şey mi? (pat yapmak: gaz çıkarmak)
anne: evet
4,5 yaşındaki çocuk: öyleyse ben bol bol pat yapıym da hemen büyüym.
(auro, 29.11.2005 16:34 ~ 19.05.2006 19:58)

ilkokul 1. sınıfa giden çocuk gelir:

- anne nejatın japon arkadaşlarını bitirdim, j li on cümleyi sonra yapsam olur mu?
- ??
- yaa nejat japonyaya gitti ya, o bitti, yoruldum.
- tabi dinlen biraz.
çocuk j harfini öğrenmiştir. öğretmenlerin hayal gücüne saygı duyulur.
(auro, 25.12.2005 16:20)

3-5 günlüğüne anneden ayrılmış anneannesiyle kalan kız çocuğu arada bir iç çekip ağlamaktadır. herkes üzülür, anneanne teselli etmeye çalışır:

- ama bak az kaldı, annen gelecek, sana hediyeler getirecek, bak ben varım, ablan var ...
- biliyorum ama, içim "annen yok, ağla" diyor.
- ahh canııım, kıyamam ben sana.
(auro, 03.01.2006 17:44)

7 yaşındaki çocuk: bana öyle bakma.
5 yaşındaki çocuk: bakarım, nolmuş?
7: bakamazsın!
5: bakarım! zaten benim gözüm değil mi? benim gözüm. bakarım.
iki kardeş birbirlerine gözünün üstünde kaşın var demek istiyorlar.
(bkz: kavga çıkarma diyalogları)
(auro, 31.01.2006 11:27 ~ 11:28)

5 yaşındaki kız çocuğu: büyüyünce ben iyi bir insanla evleneceğim
annesi: inşallah
çocuk: kötü birisi kılık değiştirirse, iyi gibi görünürse tanırım ben onu
annesi: !! inşallah
(auro, 15.05.2006 00:00 ~ 15:25)

misafir 5 yaşındaki kız çocuğuna sorar: "abin seni dövüyor mu?"
çocuk: hayır bizi annemiz dövüyor.
(auro, 02.09.2006 15:59)

- merak ediyorum, ne olacaksın acaba büyüyünce?
- ıhh, allah biler. (5 yaşında, duru)
(auro, 12.10.2006 18:54)

kreşten bir arkadaşı ailesi başka bir şehire taşınacağı için ayrılacaktır. kreş, bir veda partisi düzenler ayrılan çocuk için. kızımız da ayrılan arkadaşı için ne hissettiğini anlatır:
- anne bütün arkadaşlarım üzüldü, ağladık.
- sen de üzüldün mü?
- hayır, ben ağlama taklidi yaptım.
(auro, 26.01.2007 21:29 ~ 21:31)

ödev atatürk'ün gençliğe hitabesinin ezberlenmesidir. yaş 8.
ç- bu çok zormuş, bugün yarısını ezberleyeyim, yarın kalanını.
a- bu çok güzel bir eser, muhakkak ezberlemelisin. atatürk yazmış, sen sadece ezberleyeceksin. ç- gerçekten tek başına mı yazmış? hiç bir yerden örnek almamış mı?
çok şaşırdı. çok şaşırması, çok anlamlıydı. aslında komik bir diyalog değildi.
(auro, 24.04.2007 01:08 ~ 01:09)

4 yaşındaki çocuk annesinin tv kanalını değiştirmesine şu şekilde engel oldu:
- kanalı değiştirme. unut gitsin.
(auro, 26.05.2007 21:32)

güneşin dik geldiği saatte havuza girmek için anneyi ikna etmeye çalışan çocuk (6):
-havuz çok gölge (havuzun gölge olduğu iddiasında)
anne: -havuz gölge değil, bu saatte güneş çok zararlı
çocuk: - hayır anne güneş zararlı değil, c vitamini. (güneşin c vitamini olduğu iddiasında)
(auro, 19.06.2007 10:10 ~ 19:02)

anne: birbirinizi bana şikayet etmeyin, nazik olun, saygılı olun, kavga etmeyin. (sürekli)
küçük olan çocuk (6): ablacığım neden belime vuruyorsun? (bağırarak)
(auro, 25.06.2007 13:56)

tatildeyken ormanda, deniz kenarında amaçlı/amaçsız yürünür, küçük ayaklar da daha çabuk yorulur ve der ki "yürü yürü nereye kadar...".
(auro, 20.07.2007 22:30)

italyan bayrağının renkleri üzerine konuşuyoruz.
anne-kırmızı domatesin, yeşil fesleğenin, beyaz mozzerellla diye bir peynirin sembolüymüş.
çocuk (7)- o zaman türk bayrağı da domates ve beyaz peynir olur değil mi?
(auro, 10.09.2007 17:01 ~ 17:07)

- keşke dünyada hiç acı olmasaydı... (ilk süt dişi çekilmeden 1 gün önce, dişçi koltuğuna oturmak için kendini hazırlamaya çalışıyor)
(auro, 01.12.2007 21:54)

- aşık olunca neden dudak dudağa öpüşürler hiç anlamıyorum, çok saçma, iğrenç! (yaş 7)

(auro, 05.12.2007 20:54)

- öğretmen bunu cımbızlayın dedi, çıkmasın dedi.
-ne dedi?
- bunu cımbızlayın dedi. (kitabın dağılmış sayfalarını gösteriyor)
- zımba olmasın?
- hah zımbalayın dedi.
(auro, 10.01.2008 18:44)

(yaş 7)- kendini benim yerime sok!
* kendimi senin yerine koydum evet, devam et?
- bir yılda 2 defa ayın öğrencisi seçilseydin ne yapardın?
*kendimle gurur duyardım.
- ben de kendimle gurur duyuyorum.
(auro, 21.03.2008 12:55)

çocuk(7) - sen madem müziği çok seviyorsun, müzik öğretmeni olsaydın, ya da sanatçı..
ben- sadece dinlemesini biliyorum
çocuk- şarkı da söyle
ben - her sevdiğimi yapamıyorum
çocuk- ben yapıyorum
ben - çok şanslısın
(auro, 28.04.2008 10:11)

çocuk (7): sana bir şey söyleyeceğim ama soru sormak yok
anne: tamam (aslında değil)
çocuk: okulda 2 kere ağladım.
anne: neden?
çocuk: soru sormak yok demiştim :)
(anlatacak ama diyaloglara ilgi çekici başlangıçlar yapmayı seviyor)
(auro, 07.05.2008 19:49)

biraz şımarık ve sürekli itiraz halindeki bir çocuğun arkasından atılıp tutulmaktadır (amaç dedikodu değil eğitimdir)
anne: annesi onun iyiliğini düşünüyor ama o hiç sözünü dinlemiyor, bu yaşta bu kadar itiraz ederse, büyüyünce ne yapar?
çocuk (9): yaprak dökümündeki kızlar gibi olur anne. (defne)
(auro, 07.05.2008 19:49)

ç1 (7): anne sen hangi sporları yaptın?
anne: voleybol takımındaydım
ç2 (9): madalyaların nerede?
anne: :)) ne madalyası, hep yenildik, çok kötü bir takımdık, ben de kötü bir oyuncuydum(kısa süren bir sessizlikten sonra)
ç1: önemli olan kazanmak değil oynamak
ç2: hem en kötü maç bile antremandan iyidir
annenin iç sesi: (yıllar sonra ne güzel teselli ediliyorum) (öğretmenleriyle, kendimle ve onlarla gurur duyuyorum) (ne ekersen, onu biçersin) (her cümleyi kaydediyorlar, çok dikkatli konuşmak lazım)
(auro, 13.05.2008 12:20)

- sen dua etmeyi biliyor musun? (10)
- biliyorum, "allam nolur..." diye başlarsın "amin işşallahh!" der bitirirsin, bu kadar. (7)
temmuz, 2008

- yemeğe nereye gitsek (alternatifler sayılır)?
- teyzemlere gidelim, hem de beleş!
defne (8), 2007

-sen beni temizlerken iğrenmiyor musun? (tuvalet temizliği sırasında)

anne - hayır

- tabi iğrenmezsin, ben senin içinden çıktım ondan değil mi? sürpriz yumurta gibi. sen çikolatasın, ben oyuncağı.

duru (7), 27.10.2008


- neden bazı insanlar tesadüfe inanmaz?
- ben inanırım, kimmiş onlar?
- dizilerde falan öyle diyorlar
- tesadüf değil kadere inanıyorlar, önceden belirlenmiş olduğunu düşünüyorlar
- ama o da tesadüf, kader de tesadüf
- doğru

defne (9), 28 aralık 2008

- biz uzaylıyız.
- nasıl?
- dünya da uzayda

defne-duru, 24 ocak 2009

defne (9)- yalan söyleme, allah görür (4. sınıf ve din dersleri başladı)
duru (7) - allah bana söyletiyor zaten
defne- beynin söylüyo, allah değil
duru - beynimi de allah yaptı
defne- yaptı, bitti, gitti o. artık sen yönetiyorsun

2 şubat 2009

Hiç yorum yok: