31 Mayıs 2008 Cumartesi

islam'da çok eşlilik

-alıntı-
öncelikli olarak tespit etmemiz gereken nokta çok evliliği islam'ın getirmemiş olması, var olan çok evliliği dört kadınla sınırlaması, bunu da yapılmadığı takdirde kulun günaha gireceği bir emir olmayıp bir ruhsat olarak belirlemesidir. hanımı doğurgan olmayan bir kocanın, kısır olan hanımını boşamak yerine doğurgan ikinci bir hanım ile evlenmesi bir ruhsattır. hanımı hasta olan bir kocanın sağlıklı ikinci bir hanım ile evlenmesi de bir ruhsattır. savaş deprem ve benzeri afetler sonunda kadınların sayısının erkeklerden fazla olması halinde de birden fazla evlilik bir ruhsattır. bu ruhsatlar dışında çok eşlilik yapılmaz mı? siz ne derseniz deyin yapılıyor. üstelik çok yaygın bir şekilde yapılıyor.
-alıntı-

islamda çok eşlilik, anlatıldığına göre toplumların refahı için önerilen bir yaşam biçimi.

basitçe erkeğin nefsini doyurmak, kadının nefsini terbiye etmek temeli üstüne inşa edilmiş. (tersini aklınıza bile getirmeyiniz). zira erkeğin nefsi hep aç kabul edilip, doyurulması gereken bir nefs iken, kadınınki teoride hep tokmuş gibi kabul ediliyor ve pratikte de tok olması bekleniyor. kadındaki tokluk hissinin sürekliliği için çeşitli yöntemlerle terbiye edilmesi ve baskı altına alınması gerekir ki bu sistem sorunsuz çalışsın.

bekaret şartı ve çok eşli düzen; kadın nefsinin terbiyesi ve kadının erkeğin açlığını gidermede kusursuz ve koşulsuz hizmeti için kurulmuş mükemmel bir tezgah. her şeyi düşünmüş ve gerekçelerini hazırlamışlar doğal olarak. çünkü erkek için şahane bir düzen bu. hurilerin gezindiği, ırmaklarından şerbet akan cennet tanımının yer yüzünde vuku bulmuş hali. erkeğin cinsel performans ya da küçüktü-büyüktü problemleriyle uğraşmak, şehvetini doyurmak için günahkar kadınlarla olmak yerine enerjisini daha topluma faydalı mecralara aktarması bu sistemle mümkün kılınıyor. kadın(lar) ise cinsellikle ilgili hiç bir şey bilmiyor ve bilmedikleri bir konuda beklenti içinde olmaları mümkün değil. geriye, kısırlık ve kadının mağduriyeti, zinayı önlemek, annenin kutsallığı gibi gerekçelerle çok evliliği akla yatkınlaştırmak kalıyor. tabi motifin tamamlanması için kadının cahil bırakılması, kapatılması, gözü açılmadan küçük yaşta evlendirilmesi, büyük yaşta evlense de gözünün her şekilde kapalı kalmasının garantiye alınması, din temelli eğitim alması, erkeğe ve büyüğe koşulsuz saygının öğretilmesi gerekiyor ki 78 yaşındaki evli bir adam bir kız çocuğunun "edep yerlerini öptüğünde" çocuk sussun ve saygı göstersin. (bkz: hüseyin üzmez)
14.05.2008

Hiç yorum yok: