2 Haziran 2008 Pazartesi

giovanna d'arco

fabrizio de andre'nin jean d'arc için yazdığı şarkısı. pippa bacca'nın "gelinler seyahatte" projesine ilham veren şarkı.

orijinali joan of arc olup, leonard cohen'e ait olan şarkıya, fabrizio de andre aslına oldukça sadık kalarak italyanca sözler yazmış. artık bu şarkı jean d'arc'dan ziyade pippa bacca'yı ve onun son yolculuğunu anlatıyor. picca'nın bu şarkının sözlerini projesini anlatmakta kullanması ve şarkının sözlerindeki metaforlar bu yolculuğun sonunun nereye varacağını sanki önceden haber vermiş gibi, sanki her şey kaderin bir oyunu gibi...

jeanne d’arc karanlığın içinde atını sürerken,
alevler onu takip ediyordu
zırhını ve pelerinini aydınlatacak bir ay yoktu
onun bu sisli gecesinde, yanında olan hiç kimse yoktu

bu savaştan yoruldum artık (dedi)
eski günlere döneyim
bir gelinlik ya da herhangi beyaz bir şey
göz yaşına veya zafere doğru olan bu yolculuğumu gizlesin diye

duymak istediklerim senin sözlerin
her gün atını sürerken seni izlerdim ve içimde bir şey,
biliyorum çok istiyor öylesine soğuk bir eroin zaferini, şöhreti yakalamayı

ve kimsin sen? oyunda kendi kendini eğlendirir gibi söylemişti
kimsin sen? benimle böyle saygısızca konuşan
gerçekten de ateşle konuşuyorsun
ve ben senin yalnızlığını seviyorum,
senin bakışlarını seviyorum

ve sen ateşi biraz serinletirken
ellerin o anda herhangi bir şeyi tutmakta (sıkmakta) olacaklar
ve susarak, o içeride tırmanışa geçmişti
gelin olmanın kendince, en güzel şeklini sergilemek için

ve ateşli yüreğinin en derinlerine
o, jeanne d’arc’ı aldı ve sarıp sarmaladı
ve herkesin üstüne, yükseğe
beyaz giysisinden nafile kalanları astı

ve ateşli yüreğinin en derinlerine
jeanne’i ve işaretinin içindekini (?) aldı
ve sonra açık ve net olarak anladı ki
eğer o (erkek/tanrı) ateşse, o (kadın/insan) da odun olmalıydı

onun acısının ürkütücülüğünü gördüm
onun ışık saçan bakışlarındaki onuru gördüm
aşkı ve ışığı da görmek isterdim
ama, her zaman böylesine zalimce ve kör edici mi olmak zorunda?
14.04.2008

orijinal sözler için (bkz: giovanna d arco)

http://rapidshare.com/files/119492932/fabrizio_de_andre_-_giovanna_d_arco.mp3.html

Hiç yorum yok: